Vitaminele B – o sursa vitala de energie


( vitaminele si mineralele necesare zilnic )

Despre vitamine se vorbeste mult, mai ales odata cu venirea toamnei. De aceea, iti vom prezenta cele mai bune vitamine si minerale de care organismul tau are nevoie zilnic, sursele de unde pot fi luate, precum si problemele pe care le vei avea daca nu le consumi.

 

( vitamax , centrum , nutrilite , supradyn )

Vitamina B1 pentru creier

  • Este vitala pentru functionarea normala a celulelor nervoase .
  • Surse : fasolea verde si fasolea uscata , organele , drojdia de bere , carnea macra de porc , portocalele , germenii de grau , painea si cerealele , arahidele .
  • Semne ale deficientei : oboseala , pierderea greutatii , pierderea apetitului , greturi si slabiciune . Semnele carentei de vitamina B1 sunt mult mai grave : confuzii , slabirea elasticitatii musculare , paralizia extremitatilor , probleme cardiace si pierderea reflexelor .

( vitamina b2 riboflavina )

Vitamina B2 pentru dezvoltarea organismului

  • Vitamina b2 , cunoscuta si ca riboflavina , ajuta la cresterea si dezvoltarea normala, in producerea si reglarea anumitor hormoni, precum si in formarea celulelor rosii.
  • Surse : produsele lactate , carnea , pestele , cerealele , produsele de patiserie , legumele verzi ( broccoli si spanac ) .
  • Semne ale deficientei : dureri ale gurii , dureri ale limbii , dureri ale buzelor , mancarimi si usturimi ale ochilor , sensibilitate la lumina . Cu cat deficienta de vitamina B2 creste interiorul gurii , ochii si pielea se inflameaza ; de asemenea , apar semne de depresie si/sau isterie .

( complex de vitamine si minerale )

Vitamina B3 pentru ten si corp

  • Vitamina B3 niacina este destinata elasticitatii pielii si reglarii metabolismului .
  • Surse : carnea , pestele , cerealele , nucile , laptele , oua .
  • Semne ale deficientei : slabiciune , stari de voma , imflamatii ale pielii , stari de greata si letargie .
( magne b6 )
Vitamina B6 pentru sistemul imunitar
  • Cunoscuta si ca piridoxina contribuie la functionarea buna a metabolismului si intareste sistemul imunitar producand energie si anticorpi .
  • Surse : carnea de pui , pestele , rinichii , ficatul , carnea de porc , ouale , orezul , soia , ovazul , alunele , nucile .
  • Semne ale deficientei : depresii , stari de voma , cresterea incidentei bolilor si infectiilor , imflamatii ale pielii , anemie, stari de greata si letargie .
( vitamina b12 contraindicatii )
Vitamina B12 lupta impotriva anemiei
  • Vitamina B12 contine cobalt , de unde si numele de cobalamina . 
  • Surse : carnea , pestele , ouale , produsele lactate.
  • Semne ale deficientei : anemie si probleme neorologice .

 

 

              ARTICOLE CONEXE :

By Fitoteca

FITO ZONE

By FITOTECA.RO

Leave a Reply