Stadiile celulitei si masajul anticelulitic – absolut indispensabil in combaterea ei


 ( celulita forum )

Celulita este cu siguranta defectul fizic feminin cel mai raspandit. Dar in acelasi timp este si cel mai “familiar”: cand se privesc in oglinda, 80% dintre femei constata cu tristete aceste acumulari inestetice care atenteaza la netezimea si frumusetea pielii lor. Dar, dupa cateva clipe de disperare, vine un moment in care trebuie sa decidem ca nu mai putem sta cu mainile in san si sa declaram razboi acestui mare inamic.

Inainte de a-ti spune care sunt cele mai eficiente tehnici de masaj anticelulitic, trebuie sa afli in ce stadiu se afla celulita ta.

  • Stadiul 1 al celulitei . Pielea isi pierde o parte din tonicitate din cauza stagnarii lichidelor in tesuturi. Celulele adipoase cresc in volum. La apasarea pielii cu degetul se formeaza o gropita de celulita care dispare in cateva secunde. In acest stadiu, silueta nu este inca afectata.
  • Stadiul 2 al celulitei . Pielea capata un aspect flasc, din cauza alterarii microcirculatiei sangvine. La palpare, se remarca mici aglomerari de celule grase (inca invizibile) si un aspect de coaja de portocala , cu aparitia porilor dilatati. Acum puteti actiona inca usor asupra aspectului neplacut al pielii prin masaje cu geluri anticelulitice .
  • Stagiul 3 al celulitei . Zonele celulitice au un aspect vizibil; pe suprafata pielii apar proeminente, depresiuni si umflaturi. Nodulii (formati din tesut fibros care reuneste celulele adipoase in ciorchini) sunt vizibili si, uneori, durerosi la atingere. Pielea devine mai flasca, granulata, cu aspect neregulat. In acest stadiu se recomanda un masaj anticelulitic , crema anticelulitica , dar si un ceai anticelulitic .
  • Stagiul 4 al celulitei . Neregularitatile de la suprafata pielii sunt foarte pronuntate si profund inestetice. Pielea are un aspect buretos prin alternanta zonelor cu macronoduli (aglomerari mari, fibroase, de celule adipoase) cu zone “vide”, unde in locul celulelor grase, exista numai o stagnare de lichid, ea devenind lipsita de elasticitate si rece din cauza insuficientei irigarii sangvine. In acest stadiu intervine celulita cronica.

 

( fotografie celulita forum )

Acum ca ti-am spus care sunt stadiile celulitei, trecem la masaje – absolut indispensabile in ei .

  • Periajul uscat al celulitei . Favorizeaza schimburile metabolice la nivelul pielii, activeaza circulatia si permite mobilizarea reziduurilor din tesuturi. Se pot utiliza perii sau manusi din par natural; trebuie sa fie moale pentru a nu zgaria. Este exclusa utilizarea periilor din nylon. Sensibilitatea pielii dicteaza singura forta apasarii: ea trebuie sa se inroseasca, dar nu sa se irite.
  • Tehnica periajului anticelulitic . Incepeti de la varful picioarelor (talpi, degete, calcaie, glezne), urcand cu miscari circulare catre coapse. insistati asupra partilor laterale ale coapselor si feselor. Apoi periati bratele de la degete spre umar (insistand asupra coatelor), ceafa si toracele (evitati sanii si mameloanele), coborati catre stomac si abdomen cu miscari usoare circulare. Incheiati cu un dus rece.
  • Drenajul limfatic ajuta la eliminarea celulitei . Este un masaj in profunzime care reactiveaza circulatia limfatica facilitand resorbirea lichidelor din spatiile dintre celule si a deseurilor metabolice din tesuturi. Se efectueaza prin exercitarea unor presiuni asupra pielii cu palmele si cu varful degetelor, cu miscari profunde si lente (ritmul circulatiei limfatice este mai lent decat cel al circulatiei sangvine). Masajul incepe din zona inferioara a abdomenului, coborand pe fata anterioara a piciorului, se trece la zona de sub genunchi si se ajunge la glezna. Apoi se maseaza partea posterioara a picioarelor, pornind de la fese si coborand catre calcaie. Masajul se reia de jos in sus.

Regulile unui masaj anticelulitic acasa

  • Masaj anticelulitic abdomen si stomac – pune putina crema in zona stomacului si efectueaza miscari circulare, de jos in sus, spre torace si umeri, pana la absorbirea totala a cremei. Fa acelasi lucru la nivelul abdomenului.
  • Masaj anticelulitic coapse si fese – aplica crema pe glezna iar cu miscari circulare urca incet catre genunchi, insistand asupra zonelor cu retentie de apa. Apoi aplica crema pe fese, efectuand aceleasi miscari circulare. Coboara spre coapse, insistand asupra partilor externe ale acestora.

Apeleaza si la alte mijloace precum utilizarea cremelor si gelurilor anticelulitice, dar si a ceaiurilor anticelulitice .

 

Ia masuri din timp pentru a preveni celulita !

Daca hormonii sunt determinanti in aparitia celulitei, alti factori (alimentari, psihologici, mod de viata etc.) pot influenta evolutia ei.  Nu trebuie sa asteptam pana la aparitia primelor semne ale afectiunii pentru a o combate, deoarece acestea sunt vizibile abia in stadiile avansate (celulita cronica ) , cand tratamentul este mult mai anevoios.

  • Adopta o alimentatie corespunzatoare. Consuma o mare varietate de fructe si legume bogate in fibre, care favorizeaza tranzitul intestinal si aduc in organism vitaminele si substantele minerale necesare. Bananele, pepenii si legumele cu frunze verzi contin potasiu in cantitati mari. Acest element contrabalanseaza efectul sodiului din sarea de bucatarie care favorizeaza retentia apei in organism. Adauga in meniu si carne slaba (pui/vita/curcan), peste si oua, pentru a-ti asigura tonusul muscular si a evita depunerile anormale de grasime. Prepara carnea la cuptor sau prin fierbere si evita prajelile.
  • Controza-ti greutatea. Celulita se asociaza adesea cu depunerile locale de grasime . Surplusul de greutate este un factor favorizant, impiedicand circulatia venoasa si limfatica normala.
  • Reduce factorii de stres. Sub efectul stresului, glandele suprarenale produc mai mult cortizol, care la randul sau favorizeaza depunerea grasimilor, provoaca probleme digestiva si altereaza metabolismul.
  • Fa dusuri reci. Evita baile fierbinti; opteaza in schimb pentru dusurile reci, care contractand peretii venosi, constituie o adevarata gimnastica vasculara.
  • Atentie la pozitia picioarelor. Nu incrucisa picioarele cand stai pe scaun un timp mai indelungat si renunta la tocurile prea inalte. Activeaza circulatia la nivelul picioarelor, tinandu-le zilnic ridicate 15-20 minute.
  • Fii in forma. Inotul (1/2 ora de 2-3 ori pe saptamana) tonifica musculatura picioarelor. Mersul pe bicicleta activeaza circulatia picioarelor, are un efect de drenaj si ajuta la eliminarea grasimilor in exces. Plimbarile (1/2 ora pe zi in ritm sustinut) si exercitiile de fitness sunt ideale pentru mentinerea corpului in forma.

              ARTICOLE CONEXE :

By Fitoteca

FITO ZONE

By FITOTECA.RO

Leave a Reply