AVOCADO – un aliment complet


( retete avocado )

Avocado origine

Arborele de avocado provine din zonele calde ale Americii Centrale. Fruct exotic, mare, verde si hranitor, asemanator cu para, avocado este alimentul perfect. Aztecii mancau avocado pentru a fi plini de energie si potenti.

Avocado proprietati nutritive

Bogat în proteine usor digerabile, avocado fruct este ideal pentru vegetarieni, deoarece poate suplini cu succes carnea, ouale si brânza. De o culoare verde intens, cu o aroma delicata si un gust fin, fructul de avocado creste în zonele cu clima tropicala. Coaja nu este comestibila. Pulpa fructului este galben-verzuie, cremoasa si are un gust asemanator cu al alunelor. Contine vitaminele: A, B1, B2, B3, B6, C, E, F, PP, fosfor, fier, zinc, potasiu (de doua ori mai mult decat banana), cupru si magneziu, fibre, acid pantotenic si o cantitate mare de acizi grasi nesaturati,usor digerabili.

Avocado calorii

Un avocado de talie medie contine 340 de calorii si are o înalta densitate nutritionala. Fiind un aliment complet, poate suplini cu succes o masa. Avocado se consuma mai ales ca fel de mancare si mai putin ca desert. Poti pregati din el sandviciuri (se intinde pe paine ca untul), salate, combinat cu legume inabusite, pui, crustacee, fructe de mare, sos sau supe.  Prin continutul sau caloric si nutritiv ridicat, avocado constituie un aliment ideal pentru copii.

Avocado beneficii sanatate

Fructul este o sursa importanta de antioxidanti, proteine si fibre. Contine 14 minerale, care regenereaza si stimuleaza cresterea si toti cei 9 aminoacizi esentiali pentru organism. Hraneste, cicatrizeaza si remodeleaza tesutul conjunctiv. Parul uscat, fara stralucire, poate fi revitalizat cu ajutorul unei masti cu avocado.

Avocado untul vegetal 

Avocado este fructul cu continutul cel mai mare de ulei. Supranumit untul vegetal , uleiul de avocado este bogat în acid oleic (Omega-9), carotenoide (clasa de pigmenti vegetali dintre care cei mai cunoscuti sunt betacarotenul si licopenul), zeaxantina, alfacaroten, vitamina E, luteina. Uleiul de avocado mai contine acid linoleic (Omega-6) si palmitic. Dintre toate uleiurile, cel de avocado este cel mai repede absorbit de piele. Uleiul este extras din pulpa fructului si nu din sambure care, de altfel, nu contine decat 2% grasimi. Uleiul de avocado este utilizat in cosmetica pentru revigorarea tenului îmbatranit. Protejeaza impotriva cancerului, bolilor de inima, artritei si cataractei.

Tratamente avocado

Proteinele din carne, grasimile din uleiuri, vitaminele si mineralele din legume, toate se gasesc într-un singur fruct: avocado. Mancandu-l, e ca si cum ai lua o masa întreaga, cu mai multe feluri de mancare. Desi se gaseste tot mai mult si in magazinele noastre, putini sunt cei care il consuma in mod regulat, probabil si pentru ca nu se cunosc beneficiile lui. Potasiul din avocado tine subcontrol tensiunea arteriala.

Avocado gravide si copii

Consumat des, avocado ajuta în prevenirea bolilor cardiovasculare, hipertensiunii si atacului vascular cerebral. Si acidul folic protejeaza inima, iar o para de avocado ofera 23% din doza zilnica recomandata. De aceea, fructul este indicat si gravidelor, care au nevoie de acid folic pentru a preveni malformatiile fatului.

Avocado si acidul oleic

Un alt punct forte al fructului de avocado este acidul oleic , care se gaseste si în uleiul de masline.Acesta este una din cele mai sanatoase grasimi si, conform studiilor, previne cancerul de san si bolile de inima. Daca iti da batai de cap colesterolul, grasimile sanatoase din avocado pot sa elimine complet problema. Dieta bogata în avocado este benefica si pentru ochi, deoarece fructul contine siluteina, unul din cei peste 600 de carotenoizi (pigmenti naturali). Aceasta substanta previne cataracta si degenerarea maculara.

Avocado in cura de slabire

Desi este un fruct „gras”, avocado este util în cura de slabire. Datorita grasimilor mononesaturate pe care le contine, te ajuta sa te saturi mai repede, si reduce tentatia de a ceda în fata dulciurilor. Mai mult, previne carentele de vitamine si minerale care sunt des intalnite in cura de slabire. Totusi, nu trebuie sa exagerezi. 125 de grame de avocado au 200 de calorii, mai multe decat alte fructe si legume, dar mai putine decat cartofii prajiti, prajiturile sau bomboanele.

Cum alegi un avocado

Pentru ca acest fruct este înca o noutate la noi, multi nu stiu cum sa-l aleaga din gramada de la supermarket. Fructul de avocado, ca si bananele, incepe sa se coaca dupa ce este cules, asa ca e posibil sa gasesti la supermarket multe fructe necoapte. Un avocado bun trebuie sa fie un pic moale cand apesi pe el si fara pete pe coaja. Exista mai multe tipuri de avocado: unele au coaja verde, altele au coaja maro închis, asa ca nuanta nu iti spune neaparat daca fructul e copt sau nu. Daca ai cumparat un fruct necopt si îti dai seama de asta înainte sa-l tai, îl poti ajuta sa se coaca mai repede, daca îl pui intr-o punga de hartie, la loc calduros.

 

Retete avocado guacamole

Avocado se poate consuma ca atare, sau in diferite retete culinare, printre care si vestitul guacamole.

              ARTICOLE CONEXE :

By Fitoteca

FITO ZONE

By FITOTECA.RO

Leave a Reply